Schud je billen - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Bart en Lotte - WaarBenJij.nu Schud je billen - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Bart en Lotte - WaarBenJij.nu

Schud je billen

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart en Lotte

02 Februari 2009 | Uruguay, Montevideo

Hallo allemaal!
Het is gelukt hoor, gaucho bart!...
Vanuit Paysandu zijn we naar Durazno gereisd, naar estancia el Silencio, een boerderij midden op de uruguayaanse pampa. We waren de enige gasten en zijn vreselijk in de watten gelegd. Een prachtig huisje, drie maal daags een intiem dinertje voor twee, en Hector, onze soort=van=bijna=butler die zijn benen onder zijn gat uit liep voor ons. We zijn met cowboy Jose op pad geweest, =te paard!= de uitgestrekte weilanden in. Zo anders dan noord argentinie en brazilie, maar ook weer ontzettend mooi. Tegen de avond zijn we gaan kanovaren op een meertje in de buurt, en tussen koeien, paarden en loro`s hebben we daar ons paradijsje ontdekt.
Gisteren zijn we nietsvermoedend afgereisd naar Montevideo, en dat bleek meer dan uitstekend getimed, alleen al omdat de stadsbussen een uurtje na onze aankomst in ons hostel niet meer reden. De reden? Carnaval!!!
We wisten dat dat eraan zat te komen, maar hadden ons nog niet verdiept in de exacte datum. Gisteren dus.
Het algemene thema van carnaval hier: drumbandjes, veel schmink, diepe decollete`s en blote billen!
Bart is blij dat ie eindelijk ergens is waar wat meer mensen engels spreken, zodat ie ook kan communiceren. Dat hebben we gisteren dan ook maar meteen gevierd met een extra biertje.

PS Weet niet of je dit leest, maar Niels B, dit is jouw land!
Als je hier een biertje bestelt krijg je een liter. Als je een klein biertje bestelt krijg je driekwart liter, en als je een heel kleintje bestelt ¿een cerveza chica, eigenlijk gewoon een meisjesbiertje? dan krijg je een halve liter...

• 02 Februari 2009 - 16:28

Eef:

Whaaah! Mooie foto's! Ik voel me meteen thuis, haha.
    Geniet!!! X

• 03 Februari 2009 - 20:55

Rianne:

En wij maar werken ;-P

• 04 Februari 2009 - 21:27

Hans Aerts:

Zo te lezen en zien is de reis tot nu toe wel een succes. Gepaste jaloersheid vanuit een nat Nederland is mijn deel. Keileuk verslag: zal het regelmatig blijven volgen.
    Groeten en veel plezier,
    Hans

• 08 Februari 2009 - 21:14

Jiske:

Hahahahaha... Klinkt goed die biertjes... Geef t door aan de dwerg!

Bart en Lotte

Hallo! Leuk dat je een kijkje komt nemen in ons reisdagboek. We proberen geregeld wat te schrijven, vooral om jullie thuis op de hoogte te houden van ons reilen en zeilen, maar zeker ook omdat het voor onszelf een leuk aandenken is na thuiskomst. We hopen dat jullie door onze verhalen een beetje kunnen meegenieten van alles wat we beleven.We vinden het natuurlijk altijd leuk als je reageert op een verhaaltje. Veel leesplezier! Liefs, Bart en Lotte

Actief sinds 25 Dec. 2008