stress en ander westers ongemak - Reisverslag uit Paysandú, Uruguay van Bart en Lotte - WaarBenJij.nu stress en ander westers ongemak - Reisverslag uit Paysandú, Uruguay van Bart en Lotte - WaarBenJij.nu

stress en ander westers ongemak

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart en Lotte

29 Januari 2009 | Uruguay, Paysandú

De Nederlandse drukte begint een beetje uit ons systeem te raken, maar nog niet helemaal. We werden de afgelopen dagen nog vaak herinnerd aan de Nederlandse stress door onze huurders, die er duidelijk een andere "schoonheids-standaard" op na houden (ja, wat een verassing, zullen de meesten van jullie denken)... gelukkig heeft onze held Jan Willem alles geregeld. Nogmaals dank, je bent een topper! We hebben 160 euro verdiend door geld terug te claimen bij de ABN van een soort van dubbel afgeschreven pinbeurt op Sao Paulo airport. We beginnen ons inmiddels iets minder druk te maken over ons budget, we waren een beetje geschrokken van hoe snel we onze bankreking zagen dalen. Maar genoeg over stresserige drukte dingen...
Steeds meer kunnen we genieten van de heel erg vriendelijke en behulpzame brasilianen en nu argentijnen. Het is hier nog heel normaal om als iemand de weg vraagt, mee te lopen naar het andere kant van de stad om hem te brengen waar ie moet zijn. De eerste x wachtten we op het moment dat er om geld gevraagd ging worden, maar dat kwam niet!?! Nu beginnen we steeds beetje meer te vertrouwen op de vriendelijkheid van de mensen om ons heen. Relax!
Qua natuur blijft t bijzonder hier: zelfs midden in de (grote) stad zie je vaak meer groen dan beton!
Na de braziliaanse, ook de argentijnse kant van de watervallen van iguazu bekeken: top! Veel dieren: een kaaiman, soort racoon achtige beessies, vogeltjes in allerlei kleuren en maten, vissen, hagedissen en meer. En de waterval blijft overweldigend, elke keer opnieuw, uren lang. Dit moet echt de plaats zijn waar Adam en Eva ooit begonnen zijn!
Inmiddels ook weer een fijne busreis van zo´n 14 uur achter de rug naar Urugay (de bus is hier gelukkig wel heel erg relaxed, soort 1st-klas vliegtuig, stoelen met voetenbankjes, stewerdess, film). Wat een enorm continent! De lange afstanden beginnen een beetje door te dringen, en te wennen.
In Urugay, Paysandu, aangesloten bij een groepje reizende Argentijnse muziekanten, erg gezellig. En niet onbelangrijk, ze hadden gitaren mee, dus heb ik weer ff lekker kunnen pingelen.

Ciao!

P.S. Van lotte: Bart heeft inmiddels zijn eerste stoeptegel grote biefstuk op. Ik kijk vol spanning uit naar het moment dat hij een cowboy hoed koopt en zich en echte Gaucho voelt. Dan kan ik m tenminste op een paard zetten voor een dagje avontuur.

• 30 Januari 2009 - 07:58

Eva S:

Hihi, ik wacht vol spanning op de eerste foto van Bart met cowboy-hoed :-)

En geniet nog maar even van de 1e klas bus, want het kan wel eens zijn dat die volgeboekt is.. En dan moet je zorgen niet te dicht bij de wc te zitten...

• 02 Februari 2009 - 08:17

Per:

Polé Polé zeggen ze in Tanzania & op Zanzibar, = rustig aan & take it easy!
    Errug leuk om zo bij te kunnen houden waar jullie uithangen en wat jullie uitspoken zo ver weg!!!
    Heel veel plezier daar & geniet er lekker van!!! :-)

Bart en Lotte

Hallo! Leuk dat je een kijkje komt nemen in ons reisdagboek. We proberen geregeld wat te schrijven, vooral om jullie thuis op de hoogte te houden van ons reilen en zeilen, maar zeker ook omdat het voor onszelf een leuk aandenken is na thuiskomst. We hopen dat jullie door onze verhalen een beetje kunnen meegenieten van alles wat we beleven.We vinden het natuurlijk altijd leuk als je reageert op een verhaaltje. Veel leesplezier! Liefs, Bart en Lotte

Actief sinds 25 Dec. 2008