Drinkt met je billen bloot, melk uit een kokosnoot - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Bart en Lotte - WaarBenJij.nu Drinkt met je billen bloot, melk uit een kokosnoot - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Bart en Lotte - WaarBenJij.nu

Drinkt met je billen bloot, melk uit een kokosnoot

Door: Bart en Lot

Blijf op de hoogte en volg Bart en Lotte

02 Juli 2009 | Ecuador, Quito

Hela hola,

Na de Galapagos eilanden valt natuurlijk alles in het niets, dus de eerste dag in de grote stad Guayaquil was cold-turkey afkicken. Na een kleine operatie aan Jim (raampje ging niet meer dicht) snel op weg naar Montañita, Ecuadors beste surfspot! Mooie weg ernaartoe, langs de kust met overal bamboo hutjes aan het strand waar je vis in alle varianten, bananenchips en cocktails kunt bestellen. In Montañita ons eigen bamboo hutje aan het strand gescored, en chillen maar! Bart had een virusje opgepikt, dus inderdaad paar dagen rustig aan gedaan. De 24e zijn verjaardag om twaalf uur in bed gevierd met een heuse verjaardagstaart!
Na een dag of vijf in Montañita richting Canoa, nog een lekker chil surf- en visdorpje, en onderweg min of meer toevallig in Puerto Lopez gestopt, omdat je daar zou kunnen ´whale watchen´. De walvissen komen daar elk jaar rond deze tijd van het jaar heen om eens goed van bil te gaan! Dus ´s middags zaten we op een bootje op zoek naar de humpback whales van zo´n 15 meter: en die hebben we gevonden! De eerste paar op gepaste afstand gevolgd, maar na een half uurtje een verliefd stelletje gevonden en op een meter of 10 van ze gaan liggen. Heel bijzonder hoe er steeds een ander lichaamsdeel boven water uitstak en hoe ze om elkaar heen cirkelden. Toen Lotte vroeg wat ze aan het doen waren antwoordde onze kapitein met een tevreden lach ´si, fuckie fuckie!´... Onderweg terug naar Puerto Lopez kwamen we langs een paar macho´s die nog geen partner hadden gevonden en daar verandering in probeerden te brengen door zich belachelijk uit te sloven... door uit het water te springen, met hun staart uit het water te zwaaien, met hun neus ver boven water uit te komen, je kon het zo gek niet bedenken. BRILJANT! (wel een beetje jammer dat de batterij van onze camara halverwege de trip leeg was, dus jullie moeten het met bescheiden bewijsmateriaal doen)
De volgende dag verder op weg naar Canoa. Maar 20 km voor Canoa, na een flink gat in de weg, besloot Jim ermee te stoppen. Was een tijdje geleden dat we autoproblemen hadden gehad. Vol vertrouwen doken we onder de motorkap om het probleem op te lossen. En glimmend van trots reden we na een half uurtje weer verder, Lotte en Bart los mechanico´s holandeses draaien hun hand niet voor om voor zo´n klusje! (draadje tussen de bobine en verdeelkap was gebroken wat we makkelijk weer konden repareren).
In Canoa twee nachtjes weer ouderwets gekampeerd in onze Jim, heerlijk, was alweer tijdje geleden. Eindelijk ook de klamboe eens gebruikt, slepen we dat ding niet voor niks al 5,5 maand mee. En verder: wat een rust in dit dorpje, het hele strand voor onszelf!
O ja, en als we thuiskomen kan het zijn dat we een beetje op garnaaltjes lijken, die eten we hier haast elke dag! We leven hier op seafood (2 maal daags), fruitsalades, sapjes, en geregeld een lekker cocktailtje. Mjummie!

Na een flinke dag rijden zijn we nu in Quito, waar we net een 4-daagse wild-water-kayak-cursus hebben geboekt!!!!! Vandaag dagje cultuur in de stad, morgen op naar de jungle, en overmorgen begint onze les. Hopelijk kunnen we in ´t volgende berichtje schrijven dat een eskimo rol voor ons allebei gesneden koek is!

• 03 Juli 2009 - 05:59

Eva:

wow wow wow!

• 03 Juli 2009 - 06:24

Marieke R:

Leuk weer die plaatjes om nog steeds jaloers op te worden!

• 03 Juli 2009 - 13:48

Elizabeth:

Bart, toch geen griep he? Ben benieuwd naar de eskimorol!

• 03 Juli 2009 - 16:14

Ruud En Karlijn:

Gelukkig is het hier ook 30 graden nu en staat de hangmat ook op het dakterras, anders zouden we nog jaloerser zijn..;)... Geniet er nog lekker van, want uit ervaring kunnen we zeggen dat je zo weer in het Nederlandse werkleventje zit!

Groetjes uit de Griftstraat..

Ruud en Karlijn

• 03 Juli 2009 - 19:24

Linda La Profesora:

Jullie hebben zo te lezen nog steeds een geweldige tijd.
    Hier is het ook lekker aan het zomeren.Wij zijn op de donderdag nog druk aan het lessen met een gedeelte van het oude groepje. Bij deze ook de groetjes van hen!

Geniet nog maar flink, en Bart nog gefeliciteerd!

• 06 Juli 2009 - 22:13

Eef En Ed:

Hey daar,
    Jammer dat we niet nog een keertje op dit continent een feestje kunnen bouwen met z´n vieren!! Dit moeten we in Breda of Utecht zeker goed maken. Geniet van (volgens ons) jullie laatste maand. Groeten uit Taganga.

Ps: Vergissen jullie je niet......Eskimo´s leven niet in de jungle hoor..... En dan ook nog zeggen dat jullie er mee rollen....Duh....

• 16 Juli 2009 - 19:48

Jay And Mikey:

hello bart and lotte, mikey and jay here. we are hanging out with edwin and evelyn, who we just randomly ran into here in nelson, british columbia. we are all hung over after a big night of celebrating seeing each other again. hope all is well with you guys. how crazy life is.

• 16 Juli 2009 - 19:51

Jay And Mikey:

call us when you have time. my phone number is 0013053044790. have fun!