Nee!!... Niet je billen schudden!! - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Bart en Lotte - WaarBenJij.nu Nee!!... Niet je billen schudden!! - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Bart en Lotte - WaarBenJij.nu

Nee!!... Niet je billen schudden!!

Door: Lot

Blijf op de hoogte en volg Bart en Lotte

06 Februari 2009 | Argentinië, Puerto Madryn

Laat ik verder gaan waar we gebleven waren. Montevideo. De dag na de carnavalsoptocht hebben we de stad verkend, flink eind rondgelopen. Voor een wereldstad een relaxt gebeuren daar in Uruguay.
In tegensteling tot Buenos Aires. Na 2 dagen Montevideo zijn we met bus en boot de Rio Plata overgestoken naar Argentinie. We hadden onderweg een spannend momentje toen men bij de grens vroeg naar ons papiertje dat we bij binnenkomst ingevuld zouden moeten hebben. Maar dat we dus helemaal niet gekregen hebben... Gelukkig is met geld veel op te lossen, en mochten we alsnog het land uit, opgelucht ademhalen in argentinie!
De aankomst in Buenos Aires was indrukwekkend. Wat een drukte, wat een wereldstad, en wat een mongolen op de weg!!! We hebben maar eens even geteld: de hoofdstraat telt 18 banen (en probeer dat maar eens over te steken op een veilige manier!)
Een flinke dag rondgestruind, de belangrijkste bezienswaardigheden bekeken, waaronder het casa rosada, ofwel het huis van ali baba en de 40 rovers, zoals onze taxichauffeur het gebouw van de overheid spottend noemde.
´s Avonds hebben we ons laten verleiden door de argenmtijnse tango! Eerst een glaasje wijn, dan een lesje tangodansen, om na het eten een echte Milonga te bezoeken, waar de locals plezier maken en hun kunsten op de dansvloer laten zien! En wij natuurlijk ook!! Regel 1: vergeet dat schudden met je billen, het is geen salsa!! regel 2: probeer niet elke pas op de tenen van je meisje te staan ;)
Het was leuk!!!

Genoeg grote stad. Vannacht hebben we weer in de bus doorgebracht (18 uur dit keer), en we zijn vanochtend uitgestapt in Puerto Madryn. We slapen vannacht op een camping, ons tentje staat (even testen voor we in het diepe zuiden zitten), en morgen gaan we duiken met zeeleeuwen!!! (nee pap, die eten me niet op...)
Liefs, hasta luego!

• 06 Februari 2009 - 19:44

Hans En Toosje:

hoi lieverds, we vinden het geweldig op deze wijze jullie reisavontuur te kunnen volgen, en kijken telkens met spanning uit naar het volgende bericht - en de foto's?! heel fijn dat het jullie zo goed gaat! en uit de verhalen op te maken reizen jullie door prachtige landen (al zal je tijdens die lange reizen in de nachtbus weinig van het land zien....) fantastisch om samen op deze manier de wereld te verkennen. hier gaat alles prima, niets nieuws sinds laatste chat. we wensen jullie heel veel plezier op jullie lange reis naar het zuiden, wees voorzichtig, maar vooral: genieten! heel veel liefs, dikke kussen, h&t

• 06 Februari 2009 - 20:53

Rianne:

Nee, ik ben niet jaloers ;-)

• 08 Februari 2009 - 17:21

Laura:

Hey!
    Jeetje wat klinkt het mooi en spannend allemaal! Genietse!
    We zijn jaloers!
    -x- Laura

• 12 Februari 2009 - 09:07

Mijke:

Wat een superavontuur!! En dan ook nog tango dansen...ziet er erg romantisch uit hahaha!
    Veel plezier!!
    -x-Mijke

Bart en Lotte

Hallo! Leuk dat je een kijkje komt nemen in ons reisdagboek. We proberen geregeld wat te schrijven, vooral om jullie thuis op de hoogte te houden van ons reilen en zeilen, maar zeker ook omdat het voor onszelf een leuk aandenken is na thuiskomst. We hopen dat jullie door onze verhalen een beetje kunnen meegenieten van alles wat we beleven.We vinden het natuurlijk altijd leuk als je reageert op een verhaaltje. Veel leesplezier! Liefs, Bart en Lotte

Actief sinds 25 Dec. 2008