Altijd met de wind mee kotsen! - Reisverslag uit Puerto Montt, Chili van Bart en Lotte - WaarBenJij.nu Altijd met de wind mee kotsen! - Reisverslag uit Puerto Montt, Chili van Bart en Lotte - WaarBenJij.nu

Altijd met de wind mee kotsen!

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart en Lotte

04 Maart 2009 | Chili, Puerto Montt

De Navimag Evangelistas: een grote boot die ons en nog 100 anderen van Puerto Natales naar Puerto Montt heeft gevaren dwars door de chileense fjordo´s, langs gletchers, besneeuwde bergtoppen, dolfijnen en walvissen. Walvissen hebben we alleen van horen zeggen, zelf waren we niet op het dek ("·%$/(·)·"$), maar de dolfijnen die een beetje met de boeggolf speelden, waren super leuk! Nadeel was wel dat we tijdens het dolfijnen speeluurtje net op open zee waren en de boot nogal op en neer ging... lotte heeft geleerd dat je beter met de wind mee kunt kotsen (...) en dat in bed liggen (of weer op vlak water varen) de enige manier is dat het over gaat, lotte´s maag lijkt zich niks aan te trekken van reisziektepillen. Gelukkig hebben we maar 12 uur op open zee doorgebracht.

Op deze boot is het wel eindelijk vakantie! Reizen is best zwaar :-) je moet de hele dag beslissingen nemen, zoals waar gaan we heen en hoe?, waar gaan we eten?, welk hostel nemen we?, wat gaan we doen?... Op de boot hoef je alleen maar wakker te worden, naar de eetzaal te lopen wanneer wordt omgeroepen dat het eten klaar is, je eten naar binnen te schuiven, en een beetje om je heen te kijken naar de prachtige omgeving. Heerlijk! We hebben op deze boot een nederlandse enclave gevormd (er waren 10 nederlanders aan boord!) en veel spelletjes gespeeld. Met als klapper de (gratis) Bingo avond van de boot, waar de nederlanders er met de prijzen van door gingen. Als het gratis is, zijn wij nederlanders erbij!
Of misschien was de klapper toch wel de schaakinterland Nederland - Frankrijk (1-0!!) met halve meter grote stukken en heel veel diep nadenkende mensen op het achterdek! Of was het toch het zenuwslopende spelletje weervolven????

Anyways, het was erg lekker. We zijn nu in Puerto Montt en bezig met ons volgende avontuur: een auto kopen!!!! Meer hier over in ons volgende bericht, hopelijk dat het dan allemaal gelukt is. Vooralsnog zijn we optimistisch ... het eerste bezoekje aan de Chileense Autoriteiten viel helemaal niet tegen en we lijken een Chileense autokenner voor ons karretje te hebben gespannen... SPANNEND!

• 05 Maart 2009 - 09:12

Dineke:

Haha, ik maakte me al zorgen, waar záten jullie nou? Eigenlijk dacht ik bij de titel "Helemaal niet schudden met je billen!" al aan een fijne reizigers diarree maar dat bleek met dansen te maken te hebben...;-)
    Hoe dan ook, ik blijf jaloers, hoewel mijn nieuwe huissie ook tof wordt -en ik de spierballen van Bart dus enorm ga missen as. zaterdag-! Liefs Dien

• 05 Maart 2009 - 11:18

Elizabeth:

Ha Lot en Bart,
    Wat een leuke onderbreking van de werkdag om jullie blog te lezen, ik dwaal af naar zon en zee...En Lot, ik weet precies hoe je je voelde:(. Heel veel plezier nog! Liefs,

Elizabeth

Bart en Lotte

Hallo! Leuk dat je een kijkje komt nemen in ons reisdagboek. We proberen geregeld wat te schrijven, vooral om jullie thuis op de hoogte te houden van ons reilen en zeilen, maar zeker ook omdat het voor onszelf een leuk aandenken is na thuiskomst. We hopen dat jullie door onze verhalen een beetje kunnen meegenieten van alles wat we beleven.We vinden het natuurlijk altijd leuk als je reageert op een verhaaltje. Veel leesplezier! Liefs, Bart en Lotte

Actief sinds 25 Dec. 2008